Gouden regel voor auteurs die boekrecensies gebruiken als promotietool

Voor auteurs die een boek schrijven, worden ze dan geconfronteerd met: "Hoe zorg ik ervoor dat mensen mijn boek lezen, weten wie ik ben en meer willen van wat ik schrijf?" Een goed hulpmiddel om dit te bereiken, is door je vaardigheden als schrijver te gebruiken door boeken te herzien. Mensen verdienen geld met boekrecensies. Ze hebben een vaardigheid verworven en profiteren ervan. Auteurs kunnen hetzelfde doen, behalve een ander eindresultaat.

Waar begin je? Ontdek wat een goede boekrecensie maakt. We zullen bekijken hoe we dit moeten doen, maar voor nu willen we kijken naar het waarom en wat van uw doel bij het schrijven van recensieartikelen. Ten eerste, als je een onbekende auteur bent, moet je je schrijfvaardigheid uitbreiden. Boekrecensies is een hulpmiddel dat u hiervoor kunt gebruiken. Deze tool moet voor u werken en niet tegen u. We zullen een lijst bekijken van gerelateerde onderwerpen die moeten worden gebruikt wanneer u deze weg van zelfpromotie gebruikt. De sleutel en gouden regel hier is: subtiele zelfpromotie.

De boekbespreking die u doet, moet verschillende doelen voor u bereiken.

Het moet uw reputatie als auteur en schrijver versterken.

Het moet uw talent laten zien voor het door u gekozen schrijfgenre.

Het moet met publicaties zijn die betrekking hebben op uw schrijfarena, dwz romantiek of mysterie voor fictie of een specifiek gebied als non-fictie.

Op de locatie voor het beoordelen van artikelen moet u de titel van uw boek of de website van de auteur kunnen toevoegen als onderdeel van uw handtekening. Dit is een subtiel middel voor zelfpromotie en lezers zullen komen om uw naam en boektitels of website aan uw schrijven te koppelen.

Je moet professioneel zijn in hoe en wat je schrijft in boekrecensies. Waarschuwing: als de algemene toon van veel van uw boekrecensies hard, negatief of kritiek is, zal dit uw zelfpromotie belemmeren.
Gebruik een evenwichtige aanpak bij het schrijven van boekrecensies en als je ziet dat het beoordelen van een bepaald boek een negatieve schaduw is of zal werpen; het is jouw keuze om geen boekrecensie te doen. Beter onuitgesproken laten als het toekomstige problemen zal veroorzaken.

Als u een boek krijgt om te beoordelen, mag u het niet zomaar doornemen. Doe de auteur en uzelf een plezier door het een eerlijke beoordeling te geven. Uw doel is om samen met uw boeken een positieve promotiesfeer voor u als auteur op te bouwen.

Deze lijst is niet allesomvattend, maar een startpunt voor het gebruik van boekrecensies als middel voor zelfpromotie. Het is gerelateerd aan uw schrijfgebied en houdt u in de gewoonte om te schrijven. Wanneer u een droge periode in uw schrijven raakt, kan het hebben van een boek om te lezen en een recensie schrijven een kickstarter zijn voor ander schrijven dat u moet doen. Laat schrijven over boeken niet de primaire focus worden van wat u schrijft.

In paragraaf twee hierboven hebben we laten doorschemeren wat er nodig is om een goede boekrecensie te doen en wat de onderdelen ervan zijn. Om ons op weg te helpen, geeft een citaat van Alyice Edrich, een Britse auteur, ons deze definitie: "Het is een kort overzicht of een beschrijving van een boek, samen met uw persoonlijke evaluatie of gedachten." Met deze definitie splitsen we een boekrecensie op in de basiscomponenten. 'De beste recensies zijn die die andere mensen helpen hun eigen beslissingen te nemen.' Zegt Alyice.

Dus wat zijn de basisonderdelen van een literaire recensie en hoe helpen we de lezer om zijn eigen beslissingen te nemen? Laten we eerst eens kijken naar het gemiddelde aantal woorden voor boekrecensies. Een normale recensie is ongeveer 600 tot 800 woorden of ongeveer 3-5 alinea's. Mini-reviews zijn ongeveer 500 woorden of minder en 1-2 alinea's. De gemiddelde recensie geeft een idee van de structuur van het boek, welk genre of subgenre het is Book podcast en enkele punten over personages, plot en punten op inhoud. Op sommige van deze gebieden kunt u eerlijk zijn en uw persoonlijke mening geven. Geef uw algemene indruk van het vermogen en de bedoeling van de auteur met wat hij heeft geschreven. Heeft hij zijn doel bereikt? Heeft hij belangrijke ideeën en concepten goed gecommuniceerd? Zo niet, vermeld dan wat volgens u het werk zou verbeteren. Vat uw algemene indruk van het boek samen en zal het de lezer helpen om te verwerven wat hij wil; dwz entertainment, informatie, basisinstructies of zelfverbetering. Het is niet jouw taak om het boek te verkopen. Het is om de lezer te helpen beslissen of het de moeite waard is om het te kopen. Als lezers op de een of andere manier actie ondernemen vanuit je boekrecensie, dan heb je je taak volbracht.

Voeg hier je vaardigheden toe. Doe wat onderzoek naar online boekrecensies. Zie de recensies op Amazon of Barnes and Noble en aanverwante sites. Dit helpt je om ideeën op te doen over wat boekrecensies zouden moeten bevatten. Vermeld in ieder geval de titel van het boek, de naam van de auteur, de uitgever (traditioneel of Indie-gepubliceerd) en het type boek, of het nu een hardback, een paperback of een e-book is. Soms wilt u misschien de prijs van het boek opnemen als dat relevant is. Eén regel om te onthouden: nieuwe releases moeten binnen de eerste twee maanden nadat ze zijn uitgebracht, worden beoordeeld. Beoordelingen binnen de eerste twee weken zijn over het algemeen zeer gewenst.